lørdag den 16. november 2019

Lørdag d. 16. november 2019 Puerto Piramides

For mig har denne morgen været et af turens absolutte højdepunkter:

Strålende sol fra en skyfri himmel. Vi befinder os fortsat på Valdez-halvøen, og bor med havudsigt. I løbet af morgenmaden ser vi udover bugten, og undervejs ser vi tydelige blæs fra de store rethvaler ude i bugten. Morgenmaden bliver hurtigt indtaget og med en ekstra kop kaffe i hånden, går vi ud på den store terrasse, for at få et bedre udsyn.... I løbet af den næste timestid ser vi 4-5 rethvaler, hvoraf nogle af dem er unger, boltre sig i vandet. Her om morgenen er der endnu ingen både i vandet, og hvalerne har derfor plads til fri  leg uden forstyrrelse. Sikke en fantastisk fornemmelse.

Efter to forsøg på at komme til at svømme med søløverne de foregående dage, havde jeg håbet på en sidste mulighed idag. Juan fra dykkerbiksen havde lovet mig at sende en what´s app hvis de skulle ud på tur idag, men der var desværre ingen kunder udover mig. Jeg er helt klar over, at der ingen garantier er, for bestemte oplevelser på disse ture, og søløverne har ikke været at finde, trods ihærdige forsøg. Både Juan og Martin har allerede givet mig en ekstra-tur, så jeg må nok have svømning med søløver til gode til en anden gang....

Mon ikke vi istedet skal vende næsen videre mod Puerto Madryn, Neuquén og Mendoza? Må nok lige indskyde at Jens har været utrolig tålmodig og ventet på mig og mine udeblevne søløver, i flere dage. Så kan jeg nok give lidt igen, og se på palæontologiske fund i Neuquén til gengæld.

Give and take, you know ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar