torsdag den 14. november 2019

Torsdag d. 14. november 2019 Puerto Piramides

Hvem kan stikke den ... Tjek ud af hotel kl. 9:00 og tjek ind på hotel kl. 9:20?


klokken 19:00 Puerto Piramides



Ja; det var svært at gætte … Snorkling med søløver; måske giver det lidt af svaret.

I de dage vi har været her i Puerto Piramides er vi gået forbi diverse tilbud om dykning. Flere gange har jeg prøvet at friste Mie til at komme i vandet, men hun har haft mange overvejelser. Så mange overvejelser at det var lige før, vi havde forladt Puerto Piramides uden hun havde været i vandet. Vi var forbi dykkerbutikkerne både i går eftermiddags og i går aftes, men da havde de lukket. Så først her til morgen gav vi projektet et sidst forsøg, og BINGO. Der var åbent, og der var en informativ dame, så en aftale kom i hus.

Nu sidder jeg og venter på, at de kommer retur. Det blev ikke dykning, da tilbuddet var for ringe. Dykningen indebærer et 7 meter dyk ved kysten og uden nærhed af søløver eller hvaler. Snorkelturen handlede om at svømme tæt på søløvernes koloni, hvilket kunne indebære nærkontakt med en søløve – det er dyrene, som skal komme til dig ikke omvendt. Jeg håber, at Mie møder en søløve, der nysgerrig nok til at sige goddag til hende.

Mie er som vanligt heldig. Det hold hun skal ud at snorkle med, består af hende! Normalt sejler man ikke ud med hold, der er mindre end 3 deltagere. Det skulle åbenbart være anderledes i dag. Mie skal til gengæld vente, mens en anden deltager er ude at dykke. Et billigt bytte for at være helt alene med en instruktør og måske en søløve eller to.

Hvorfor tog jeg så ikke med ud? Vand har aldrig været min stærke side, og endnu mindre koldt vand. Selvom søløverne, søelefanterne og hvalerne synes, at vandet er varmt nok til at føde unger, så er det ikke varmt nok til mig.

Vi kom ret tæt på hvalerne, da vi var på hvaltur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar